Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami – oferta dla Wspólnot Mieszkaniowych
Oferujemy Państwu zarządzanie nieruchomościami zarówno świadczone na zlecenie, jak też w przypadku, gdy nie ma osób chętnych do pełnienia funkcji członków Zarządu Wspólnoty mieszkaniowej, tj. powierzone w myśl art.18 ust.1 Ustawy o własności lokali.
Pod pojęciem zarządzania nieruchomością rozumiemy wykonywanie następujących czynności:
- Uczestnictwo w przejęciu nieruchomości od poprzedniego administratora czy też od developera,
- Bieżące administrowanie, nadzór nad eksploatacją i bezpieczeństwem nieruchomości,
- Obsługę Wspólnoty mieszkaniowej i jej członków, w tym doradztwo prawne,
- Prowadzenie księgowości Wspólnoty mieszkaniowej,
- Doradztwo, mające na celu utrzymanie nieruchomości w stanie nie pogorszonym, tj. techniczną obsługę nieruchomości
- Pełnienie dyżurów na nieruchomości w ustalonych dniach i godzinach.
Szczegółowy zakres świadczonych przez nas usług w ramach administrowania:
- dokonanie rejestracji Wspólnoty (REGON, NIP) oraz założenie rachunku bankowego – dla nowo powstających Wspólnot,
- udział w procesie przejęcia nieruchomości od developera czy też dotychczasowego administratora/zarządcy,
- wyszukiwanie firm świadczących usługi związane z utrzymaniem nieruchomości; negocjowanie cen i warunków umów, w tym: negocjacje warunków umów na dostawy mediów (woda, prąd, gaz), przygotowanie umów na usługi (konserwacja, sprzątanie, ochrona, okresowe kontrole techniczne, opinie, ekspertyzy, nadzory, remonty, ubezpieczenie nieruchomości, Zarządu Wspólnoty),
- przygotowanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty, spotkań z mieszkańcami i Zarządem,
- realizacja podjętych przez właścicieli nieruchomości uchwał,
- kontrola i nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów wspólnych nieruchomości,
- kontrola i nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku,
- kontrola i nadzór nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości – np. ochrona,
- dokonywanie odczytów liczników lub nadzór nad wykonywaniem odczytów liczników przez podmioty zewnętrzne, w okresach wynikających z terminów rozliczeń mediów,
- nadzór nad terminowym zlecaniem okresowych kontroli technicznych nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane,
- prowadzenie korespondencji e-mailowej i listownej z mieszkańcami, kontakt telefoniczny 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu z administratorem dedykowanym dla nieruchomości,
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przepisami ustawy Prawo budowlane,
- zgłaszanie usterek części wspólnych,
- kontrola i nadzór nad usuwaniem awarii i ich skutków,
- kontrola i nadzór nad odbiorem prac remontowych,
- bieżące monitorowanie ogólnego stanu technicznego nieruchomości,
- prowadzenie i bieżąca aktualizacja wykazu właścicieli lokali,
- przygotowywanie raportów dla Zarządu,
- wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali.
DORADZTWO PRAWNE
- reprezentacja Wspólnoty przed sądem w przypadku, gdy Wspólnota zostaje pozwana,
- przygotowanie projektów umów,
- opracowywanie uchwał i innych dokumentów Wspólnoty (regulaminów, itp.),
- współpraca z kancelarią prawną w sprawach szczególnie skomplikowanych.
PROWADZENIE KSIĘGOWOŚCI
- otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie, na zlecenie Zarządu Wspólnoty, rozliczeń poprzez ten rachunek, bądź też przygotowywanie przelewów do akceptacji Zarządu,
- prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz ewidencji zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty,
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów i usług,
- pobieranie od właścicieli opłat z tytułu zaliczek i wpłat za media,
- pobieranie dochodów z pożytków,
- windykacja należności raz na kwartał lub z inną częstotliwością – zgodnie z wymogami Wspólnoty,
- e-kartoteka tj., internetowy dostęp do indywidualnych kont właścicieli lokali, gdzie można 24h na dobę sprawdzić naliczenia, wpłaty i rozliczenia, przeczytać ważne informacje zamieszczone przez zarządcę/administratora,
- przygotowywanie projektów planu gospodarczego i jego rozliczanie,
- przygotowywanie miesięcznych/kwartalnych/półrocznych sprawozdań finansowych,
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
- wystawianie w imieniu developera zawiadomień/faktur dla lokali przekazanych od chwili przejęcia do czasu podpisania aktu notarialnego,
- wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali,
- rozliczanie się z Urzędem Skarbowym i składanie deklaracji CIT.
TECHNICZNA OBSŁUGA NIERUCHOMOŚCI
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym Książki Obiektu Budowlanego (KOB), zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane,
- zlecanie okresowych kontroli technicznych nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie,
- zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
- kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków,
- przygotowywanie planów remontowych,
- nadzór nad pracą firm wykonujących remonty; odbiór tych prac przez wyspecjalizowanego Inspektora nadzoru,
- wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych.